fredag 30 april 2010

Semesterstart och Ultravox!






Sista dagen på jobbet inleddes med veckomöte som vanligt på fredagsmorgonen.

Efter det stökade jag undan alla ärenden som annars kunde bli jobbiga för kollegorna att ta över när jag går på semester.

Innan det bar av till Norge och semestern började hade jag också ett "Resultats" möte med min nya chéf inför lönesamtalet i Juni.

Sen gick jag ner till Parkeringen där Kent, Alex, Emil, Pappa och Micke hämtade upp mig med "Rock n Roll Bussen"

Jag tog över körandet och satte kurs mot Mats som bör vid Stora Höga/Jörlanda. Efter fyra pisspauser, och två vägtullar (på 20 mil!!) så kom vi äntligen in i Norge där vi började med att stanna vid en McDonalds för att stilla hungern.

Efter det så tog vi oss in i Oslo. Hittade först en parkering, fast där kostade det 52 norka per timme, då vi ändå skulle stå där i 7 timmar så kändes det lite väl dyrt, så vi körde 1km mot centrum och hittade en gratis p-plats :S

Sen letade vi upp lokalen innan vi gick till en Bownlinghall och goilade fram tills det var konsertdags!

Konserten var helt kanon, dom tog låtar som Hymn, Dancing with tears in my eyes, One small day, Vienna, Lament, White China, Visions in blue, The Voice, Mr. X, Love's Great Adventure m.fl.

Sedan körde vi hem, stannade en gång för att Tank/pissa...

Vid 03:45 nådde jag sängen och 07:30 väckte ungarna oss... :P

"Vienna" från konserten:







1 kommentar: